Conferència de luxe amb Miquel Duran i Frigola

Avui Primera conferència de la presidència de l’Anita Haberkorn.
Un conferenciant de luxe, un banyolí, en Miquel Duran i Frigola. Llicenciat e Química Orgànica i Enginyer Químic per l’IQS,Màster en Bioinformàtica i Doctor en Biomedicina. Ha estudiat en el CSIC, el MIT, a l’Universitat de Tel Avui.

Es presenta com un home de lletres “a qui les matemàtiques se li donen molt bé” i diu que es biòleg computacional, és a dir, treballa amb supercomputadors a fi de descobrir fàrmacs per curar enfermetats.
Intenta buscar punts vulnerables de les cèl·lules identificant les proteïnes i localitzar-les.
Diu que costa molt trobar fàrmacs degut a que els tipus de molècules es immens , avui dia s’han inventat 100 milions de molècules i d’aquestes només 1 milió són bio actives que fan una actuació positiva en el cos humà.
D’aquest milió de molècules només 2000 fàrmacs son efectius, es a dir l’eficiència de trobar fàrmacs es molt difícil.
Només es produeixen uns pocs fàrmacs a l’any i encara molts son copiats de la natura.
Per descobrir un fàrmac fa falta una empresa gegant que investigui durant uns 15 anys i inverteixint molts recursos.
És com trobar una agulla en un paller, i la feina del biòleg computacional es buscar l’iman que faciliti trobar l’agulla del paller.
Treballa en una Plataforma anomenada Chemical Checker que és on es comparteix tota la investigació, esperant poder descobrir algun fàrmac per la curació del càncer i de l’Alzheimer
Utilitza el supercomputador Mare Nostrum, manifesta que és optimista per trobar aviat una vacuna pel Covid-19
Moltes gràcies Miquel, ha estat una conferència molt amena que ens ha obert els ulls en aquest món dels supercomputadors.
Des del nostre club t’animem a seguir en aquest camí de recerca a fi de poder facilitar la vida a les persones, que és en definitiva l’esperit del nostre club.