El dia 15 de Març hem fet entrega d’un xec de 5.000 Euros al Institut d’Investigació Biomèdic Josep Trueta de Girona.

El passat dia 15 de març vàrem tenir una conferència a càrrec del Dr. Jordi Frigola i la Dra. Marga Nadal del Institut d’ investigació biomèdic de Girona, sobre la replicació cromosòmica de les cèl.lules. El club Rotary Banyoles va fer una aportació monetària de 5.000 euros per ajudar en l’ investigació sobre la replicació cromosòmica i com afecta això a les enfermetats de càncer.

El grup de recerca Replicació Cromosòmica estudia com les cèl·lules copien el seu genoma, procés conegut com a replicació cromosòmica. Totes les cèl·lules necessiten duplicar el seu genoma abans de dividir-se, fins i tot les cèl·lules tumorals. Per això, la replicació cromosòmica ha estat una diana terapèutica molt important per aturar els processos tumorals.